07 February 2014

K-Pop Tak Haram Lah !!

4/2/2014
Assalamualaikum , Salam blogger :)


Ade haters k-pop kat sini? Nak kene wushu? Ahokhok ;_;

Haa~ Fact, Naa ni kan kpoper... Ade ke  haters kat sini? Penah dengar ak desas-desus yg kpop tu haramm? Penah? Caye ke? Meh nak citer siket sal K-pop...Ewahh~

K-Pop. Apa itu? K-pop ialah genre lagu yg bermaksud KOREAN POP. Dari genre pun kita sudah tahu yg tidak ada apa2 kaitan dengan hukum2 agama Islam. Mengapa boleh jadi haram?

Macam yang Naa cakap tadik, K-pop tak salah pape... Yang salah nye, lirik dan MV (video) sesuatu lagu tu... Haa~ Canner tuh? Okeyh, before kite dengar lagu yg bergenre K-POP, maksure kite check lyrics dye dulu... Takut2 , bertentangan dengan Islam .. Tulah yg boleh jadi HARAM!

Apa Itu Haram??:
Dah masuk bab agama nih xD According to Prof Dr Madya kot...kalau taksilap lah.... 
Bende2yg haram memang formal tuh, cam arak, berzina dll. Benda yg tak haram boleh jd haram?

Haram juga yalah... macam, dia boleh memudaratkan seseorang =)

Sample:
Contohnye si XXX ade penyakit. So, si XXX ni, kalau dye xleh makan petai sbb akan menjejaskan kesihatan dye,... Maka, haramlah petai tu bagi dya ;)

Nampak? Paham kan? Centulah ;)

K-pop boleh jadik HARAM?
Haa~ bab yg nih, bukan takat haram, SYRIK PLUSHH KAFIR pun boleh!
Canner? Bace ye :)

1. Lirik yang bertentangan dengan Islam.
2. Video yg mempunyai Illuminati //symbol2 yahudi//
3. Layan k-pop sampai tinggal solat! Confem syirik kan?!

Dah faham ?? Jangan main bash je :3 bye!!


2 comments:

Anonymous said...

yup, tapi minat pun kena berbatas. Tak salah minat kalau tau nak bahagikan masa untuk minat dan kpop. hehe, i'm a kpoppers too ^^

budak k-pop said...

@Anonymous
that's right! jnji x lupe agame :)

Post a Comment